måndag 13 februari 2012

MAC Naturally Collection - mineralsaker i en fin blandning

Då var det dags att visa er mina saker jag själv köpte från MAC Naturally Collection som släpptes i förra veckan. Mitt första intryck IRL var att det var väldigt neutralt och enkelt och inget som speciellt väcker någon större uppmärksamhet, men det var väl inte tanken heller denna gång. Jag har visat er mina första saker som jag fick med i pressutskicket och sedan i detta inlägg är det saker som jag hade sedan innan och köpte med denna kollektionen.
Jag gillar verkligen MAC´s nya formula på sina Mineralize Blush och denna gång fick två av tre färger komma med hem. Jag hoppade över den orangea Fresh Honey, som nästan såg ut som en smutsig aprikosorange. Även den nya borsten, #286 köpte jag.


Duo Fibre Blending Brush #286 är en duo borste för att lätt applicera mineralskuggor, #286 kommer att bli permanent i sorimentet. Den är uppdelad i syntet- och naturligt hår är väldigt hård då jag har använt den koncentrerar borsten ögonskuggan väldigt till globlingen. Jag hade tänkt att återkomma med en recension efter några användningar.


De två rougerna i mineral formula som jag gillade var Subtle Breeze och Early Morning.

Mineralize Blush Subtle Breeze är en "blue pink".

Mineralize Blush Early Morning är en "peachy pink".

Det var väldigt lätta att få fint pigment ifrån och vi har Subtle Breeze till vänster och Early Morning till höger. Jag vet dock inte om Early Morning verkligen är en persikorosa som MAC säger, utan mer en mörkare lite bränd orange.


Vid lite sökand i lådna hittade jag liknande rouger i samma färgfamiljer som de två nyköpta. Överst är det NARS Sin, från vänster MAC Feeling Flush, MAC Subtle Breeze, MAC Early Morning, Make Up Store Apricot Sorbet och underst MAC My Highland Honey.

Första gången som vi såg de dragerade Mineralize Skinfinish var i kollektionen Blond, Brunette, Redhead från februari 2009 (det var även då jag hamnade i MAC-fällan ;)). Då var de tre och jag köpte alla, nu släpps de två igen; Blond och Redhead.

Mineralize Skinfinish Blonde är en "soft pink to rose degrade".

Mineralize Skinfinish Redhead är en "gold to salmon pink degrade".


Lite swatches på Blond och Redhead.

1 kommentar: