söndag 14 oktober 2012

MAC Lipstick Lady Danger

I några månader har jag gått och suktat efter läppstiftet Lady Danger från MAC. Jag såg det först då jag var i Köpenhamn i somras, men hoppade för jag tyckte att det var rätt så likt MAC So Chaud - dock är den mer av en bränd rödorange och Lady Danger är mer en stark klarröd. Jag ångrade mig dock och skulle beställa den från Kicks.se, men Lady Danger tillhör nu mer pro-sortimentet och jag fick snällt vänta till nästa tur till Danmark. När jag nu var där senast var jag snabb att köpa på mig ett eget exemplar av detta urfina läppstift.
MAC Lady Danger är ett matt läppstift som ger väldigt mycket färg och sitter bra på läpparna under dagen. Färgen är en klarröd med vissa inslag åt ett lite mer rosa håll och den är väldigt stark i sin färg. Även om det är en matt är formulan mjuk och följsam och relativt krämig, efter en stund kan jag uppleva att den torkar en aning på läpparna.
MAC Lipstick Lady Danger - vivid bright coral-red (matte)
 
Eftersom jag pratar hela tiden om hur lika MAC Lady Danger (överst) och MAC So Chaud (underst) är varandra är det bara att kolla in bilden nedan och avgöra själv :)

4 kommentarer:

  1. Vad jag kan se så ÄR det skillnad. Lady danger är det snyggaste tycker jag, eftersom det är mindre åt det orange och mer klarrött. Bra köp!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt riktigt snyggt, båda - har lite svårt att välja.

      Radera