torsdag 18 oktober 2012

Recension: Make Up For Ever HD Primer

En primer ska ge fukt samtidigt som den lägger en bra grund till fortsatt makeup tycker jag. Under ett besök på Sephora i somras fastnade jag vid Make Up For Ever disken och kollade in deras HD Primer i färgen #0 (neutral). Den var riktigt trevlig och det blev ett köp, där en flaska i glas på 30 ml kostade 214 DKK.
Jag börjar med att säga att själva Make Up For Ever HD Primer #0 är lite vitaktig och rätt så lös i sin konsistens, den känns nästa som en gel och är lite vattnig. Den torkar dock till en lite semi-matt yta och foundationen fäster riktigt fin på primerns yta. Den håller makeupen på plats bra under dagen och samtidigt känns den lite lätt återfuktande och torkar inte ut huden. Jag ger denna primer ett Väl Godkänt i betyg.  
Jag tycker att primern appliceras bäst med en platt foundation borste och ett pumptryck till varje ansiktshalva räcker bra. Det gäller att pensla ut primer fint i ansiktet och sedan låta torka.

2 kommentarer:

  1. Kul att höra! Inser att jag helt glömt mitt exemplar, men blir ju testsugen nu.

    SvaraRadera
  2. Hade nog blivit lite betänksam först om konsistensen är så lös, men bra att du testat och vet att den funkar:)

    SvaraRadera