tisdag 23 oktober 2012

Recension: LUSH Shampoo Daddy-O

Under tiden jag var blond använde jag nästan enbart shampoo speciellt för blont hår. Ofta har dessa shampoo lila pigment i sig för att få bort gula/guldiga toner i håret. Tyvärr är det så att vi inte har Lush här nere i Skåne så jag köpte denna med min senaste web-beställning. En lite flaska på 100 gram kostar 85 kr.

JAg tycker att detta är ett trevlig shampoo att använda mig då jag hade blont hår. Doften är väldigt trevlig med antydan till viol och håret blir mjukt och lent. Jag vet faktiskt inte om det motverkar de gula i håret så mycket men detta är ett trevligt shampoo med en extra tvist :) Dock kan jag tycka att det var lite dyrt, men Lush står för en bra sak och man får vad man betalar för... Betyget bli ett Godkänt!
"Ljust hår är ofta väldigt ömtåligt och torrt, så därför finns det lite extra hjälp att få för att hålla håret mjukt och välvårdat i form av kokosnötsolja och algextrakt. Vi har också tillsatt färska citroner och limer eftersom vi intevill vara tråkig. Rosor, violblad, bergamott och canangaolja ger slutligen det här schampot en härlig parmavioldoft" (Lush.se)

1 kommentar: