tisdag 30 oktober 2012

Recension: Xlash ögonfransserum

Efter en månad med testning av Xlash ögonfransserum är det tid för en recension. Jag har varje kväll under fyra veckor applicerat Xlash på torra rena ögonfransar. Längs de över ögonfransrötterna har jag lagt en tunn linje och låtit den torka. En tub med Xlash innehåller 3 ml och kostar 399 kr. 
 Dag ett
Dag femton
Dag tjugoåtta

Jag hade stora förhoppningar på detta ögonfransserum från Xlash som jag fick hemskickat till mig i början på september. Såklart blev det till att börja testa och jag tänkte att en månad blir ett bra underlag för en recension. Jag tycker att det var enkelt och lätt att använda samt att appliceringen blev bra nere vid fransroten. Jag måste säga att var väldigt oroligt ett tag för om det skulle hända något, efter två veckor upplevde jag inget istället bara sämre sedan dag ett. Under vecka tre började jag märka lite bättre resultat främst på längden och efter ytterligare en vecka tycker jag att både längden och att färgen har blivit mörkare på fransarna. De har då inte blivit fler eller att jag upplever de som fylligare. Till detta vill jag tillägga att det är viktigt att skaka på tuben innan appliceringen för att serumet ska blandas bra och att det ska komma upp serum på den smala eyeliner penseln. Under vecka tre upplevde jag en viss rodnad i främst vänster öga på morgonen efter jag hade haft det på...

För att summera: Efter fyra veckors användning har färgen på mina ögonfransar blivit mörkare och ögonfransarna längre, dock ej speciellt märkbart och betyget blir ett Godkänt.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att fransarna ser klart mörkare och längre ut men knappast fylligare. Låter lite oroväckande att du blev irriterad i ögonen av produkten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt riktig iakttagelse - verkligen inte bra att man bli irriterad i ögonen!

      Radera