onsdag 17 oktober 2012

Tromborg Nail Polish Hebe

Sedan i somras har jag velat ha nagellacket Hebe från danska Tromborg. De svenska priset är 215 kr vilket jag tycker är lite saftigt så jag slog till på nagellacket då jag var i Danmark och köpte till den danska kursen med ett pris på 120 kr flaskan (vilket blev ca 145 i svenska kronor). Tromborgs nagellack är vårdande och fria från formaldehyd, bensen och parabener samt finns i massor av olika färger där namnen är tagna från grekisk mytologin.
 
Färgen Hebe är en härligt ljusare ärtgrön med inslag av silver skimmer som tyvärr inte ses så bra på nageln utan mest i flaskan. Jag skulle säga att Hebe är i en krämfinish.
 
 Appliceringen gick väldigt bra och det flöt ut fint på nageln och formulan var inga problem.
Jag har använt två rätt så tjocka lager av Tromborg Hebe och inte under- eller överlack.

3 kommentarer:

  1. Det blev ju mycket snyggt, fastän jag inte anar skimret:) kan tänka mig att färgen är snygg till kläder enfärgade i brunt helst eller kanske i svart.

    SvaraRadera
  2. Himla snyggt! Bra med bättre pris i Danmark också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För en gångs skulle tjänar vi på att åka över :)

      Radera