onsdag 10 oktober 2012

MAC Marilyn Monroe Collection - Vad jag köpte!

Ni trodde väl inte att jag hoppade över en av de mest hypade kollektionerna från MAC på länge. MAC Marilyn Monroe Collection släpptes i måndags och eftersom butiken i Malmö ska stänga och flytta styrde jag min tur mot Köpenhamn. Där hade det precis fått upp allt och det var bara att välja och vraka - jag såg även att Kicks.se hade fått in en hel del (dock tog det mesta slut under dagen). Detta är en klassisk kollektion så alla kan känna att de passar i något som röda läppar och en enkel och skir hy samt en tunn svart eyeliner. Jag tycker det är kul att 50 år efter stilikonens död väljer MAC att göra att samarbete och det gäller dock vara snabb att haffa godbitarna som jag tycker är läppstiften och rougen.    
Alla förpacknigar i Marylin Monroe kollektionen har special förpackningar med nya bilder på Marilyn herself från The Black Sitting. Bilderna är i svartvit och är olika på de olika produkterna (läppstiften har en bild, nagellacken en osv.), denna gång är de i svart blank plast med röd text med MAC-loggan och Marilyn´s autograf på.

Eftersom ni vid detta laget vet att köper rätt så mycket MAC då det gäller blev det sex saker från denna kollektion och jag tänkte visa vad det blev - dock blir det inga swatches utan dessa kommer kanske i egna inlägg framöver.
MAC Marilyn Monroe Nail Lacquer Stage Red - dark berry red (cream)
 
MAC Marilyn Monroe Large Eye Shadow Preferred Blonde - pale champagne beige (veluxe pearl)
 
 
MAC Marilyn Monroe Powder Blush Legendary - pale soft coral (satin) och MAC Marilyn Monroe Powder Blush The Perfect Cheek - neutral pink beige (matte)
 
MAC Marilyn Monroe Lipstick Scarlet Ibis - bright orange red (matte), MAC Marilyn Monroe Lipstick Deeply Adored - deep scarlet (matte) och MAC Marilyn Monroe Lipstick Love Goddess - midtone pink red (satin)
Utöver dessa tre läppstift släpptes även färgen Charmed I´m Sure (deep true red (matte)) som jag har visat innan och till dessa fyra röda läppstift kom också en beige färg med namnet Pure Zen (frosted warm nude (cremesheen)) som blev permanent i MAC´s sortiment med Cremesheen + Pearl kollektionen tidigare i höst.
"A kiss on the hand may be quite continental but diamonds are a girls best friend!"

3 kommentarer:

  1. Vilka godbitar du fått tag i! Jag var som vanligt alldeles för långsam :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen fina, gillar läppstifen bäst! Ibland gäller det att vara snabb :)

      Radera
  2. Härligt att kunna välja bland alla godbitarna och vara först till kvarn:)

    SvaraRadera