måndag 22 oktober 2012

Mavala Arabesque Colours - info & flaskbilder

Höst/vinter kollektionen från Mavala heter Arabesque Colours och är väldigt blandad i mitt tycke. Vi ser sex nagellack i olika formulas som metall-, skimmer- och krämlack i väldigt olika färger och inspirationen kommer från höst/vinter modet 12/13.  
(L-R) #191 Peacock Green (grön som påfågelns fjädrar), #192 Metallic Grey (silkig ljusgrå), #193 Copper Gold (sinnlig mystisk koppar), #194 Sienna Red (bränd siennaröd), #195 Shimmer Violet (metallisk ljuslila) och #196 Racy Fuchsia (elegant fuchsia) (Bild: Makeupedia)
Inne på Matas i Malmö (fanns även på Lindex) hittade jag hela kollektionen och jag köpte på mig Copper Gold och Sienna Red. Även Peacock Green var fin men den är rätt så lik många andra gröna nagellack jag redan hade så jag hoppade.
#193 Copper Gold väldigt fin roséguld som är perfekt i höst.
#194 Sienna Red en lite bränd röd med dragning åt en mer orangeröd färg.

2 kommentarer:

  1. Verkligen blandade färger. Copper gold känns mest "rätt" i höst

    SvaraRadera
  2. Jag kan aldrig ha för många gröna lack ;)

    SvaraRadera