söndag 1 januari 2012

5 Best-of 2011: Läppstift/Läppglans

Vad passar väl bättre att börja 2012 med än lite best-of saker från det gångna året. Jag har listat fem saker (som jag har köpt under året som gått) inom varje kategori som är läppstift/läppglans, nagellack, ögonskuggor, rouge/solpuder och till sist de fem mest hypade sakerna som har släppts. Vi börjar med mina top fem läppstift från 2011.
Från Bare Minerals kommer de nya Pretty Amazing läppglansen som är otroligt pigmentrika. Färgen Fearless är en sån där MLBB-färg och täcker och sitter på länge.



Bästsäljaren Dolce Vita från NARS är mjuk och behaglig och är lite av ett gele läppstift.

Från MAC´s sommarskollektion Semi Precious kommer Lush Amber som är ett läppstift i en nude färg med dragning åt lite gulrosa. Det är väldigt lättburet.


Oh, Oh, Oh från MAC Me over! är en lite annorlunda färg som blir bärig och guldig när den kommer på läpparna, kul.

En riktig vardagsvän är MAC Syrup som är ett härlig luster läppstift med lila och rosa i en fin MLBB ton, en klar favorit!

Från vänster har vi; Fearless, Dolce Vita, Lush Amber, Oh, oh, oh och Syrup

1 kommentar:

  1. Gott nytt år - och god fortsättning!
    Efter en uppfriskande dusch i rosdoft från Rituals (tack för att du gjorde mig uppmärksam på denna orgie i skummande väldoft:)) ska jag nu kolla in dina läppkulörer.
    Inte bara för att jag alltid brukar föredra glasn utan också för att jag gillar den pigmentmättade färgen, så är Pretty Amazing från Bare Minerals min no 1. Dolce Vita från Nars verkar ha en härlig formula så den är inte heller dum:)

    SvaraRadera