onsdag 4 januari 2012

Bare Minerals Flawless & Fearless Perfectly Daring Lash & Lip Duo

I höstas kom en ny typ av läppglans från Bare Minerals; Pretty Amazing Lipcolour. Jag har tyckt att den har är alldeles för dyr på t.ex. Kicks (305 kr för 4 ml) och har kollat lite på det utländska webshoparna. Nästan varje gång jag har varit på Kicks har jag testat och "känt" på färgerna valet landade på färgen Fearless en enkel rosalila kall färg, typ en MLLB-färg. Jag skulle vilja beskriva formulan på de nya Pretty Amazing Lipcolour lite som ett läpplack, pigmentrikt, glansigt och välsittande. Jag klickade hem ett set från Beautybay´s rea med en Pretty Amazing Lipcolour och en lite maskara för £10,49.
I det lilla setet som kallas Flawless & Fearless Perfectly Daring Lash & Lip Duo (vilket namn!) finns Pretty Amazing Lipcolour i färgen Fearless på 2 ml och Flawless Definition Volumizing Mascara i färgen svart på 5 ml.

Maskaran har en stor kraftig borste som ska ge volym och "pumpa" upp fransarna till 600%. Det var en lite för stor borste för min smak och just volym maskaror är inte det jag brukar använda. Dock blev fransarna okej och fina ändå.



Läppglanset var precis lika fint som jag hade förväntat migi som "rosy mauve" och det ger verkligen läpparna en väldigt fin färg. Mjuk, behagligt och hållbart!

1 kommentar:

  1. Läppglanset har en fin nyans mot det blårosa hållet. Snyggt och riktigt fuktigt och blankt. Mascaraborsten ser dock lite stor och klumpig ut....

    SvaraRadera