onsdag 25 januari 2012

Recension: Bed Head Colour Goddness Shampoo

I söndags färgade jag mitt hår ännu mörkare och denna gång blev det Soyance från Schwartzkopf i färgen Ljus Gyllenbrun 5.68 som kom i håret. En mellan till mörkare brun med inslag av lite rött i. För att underhålla det ny färgade håret sedan innan har jag använt mig av TIGI Bed Head Colour Goddness Shampoo för mörkt och rött hår. Jag klickade hem denna från Beautybay till ett pris på 85 kr (svenskt pris 199 kr) för 250 ml. Colour Goddness ska underhålla färgen och stå emot vatten, värme och UV. Shampoot ska också göra håret mjukt, starkt samt ge lyster och vitalitet.

Jag har använt Colour Goddness flertalet gånger på jag har shampoonerat håret, ofta två gånger per rengöring. Färgen på shampoot är lätt brunt och doften är en härlig gräddigkaramell, nästan som en lite fudgekola :) Colour Goddness upplever jag rengör bra som färgen håller i, men jag gillar inte att håret blir väldigt strävt och lite tovigt då jag ska borsta ut det sedan. Detta är något som jag brukar tycka att volym shampoo gör. Jag ger Colour Goddness ett Godkänt i betyg.

1 kommentar:

  1. Verkar inte riktigt hålla vad den lovar. Men vilken gräddkolig doft:)

    SvaraRadera