tisdag 10 januari 2012

Spara eller slösa: 2-stegs maskara Bourjois vs. MAC Cosmetics

För lite mer än ett år sedan började en ny typ av maskaror komma, de så kallade två-stegs maskarorna eller 2-i-1 maskara. Där man först applicerar den första borsten som ska ge separation och längd och sedan fortsätter med borste nummer två för att bygga volym. Det finns denna typ av maskaror från lite olika prisklasser, här har jag tagit två som jag har testat på, men liknande finns även från Oriflame och Rimmel.
Spara: Bourjois Volumizer Mascara ca 120:-


Slösa: MAC Haute & Naughty Lash 220:-

4 kommentarer:

  1. I dagarna förstått att just när det gäller mascara så bör kvalitet gå före extrapris. Rimmels mascara t ex som du nämner visar sig vara hur smulig som helst.

    SvaraRadera
  2. Hejsan o tack för en jättefin, går in här varje dag :)

    Jag undrar över en grej. När du gör dessa spara eller slösa inläggen...betyder det att du tycker de två produkterna är jämförbara med varandra (kvalitet, hållbarhet mm) eller är det bara två liknande produkter du visar, där en kan vara mycket sämre? äh jag hoppas du förstår vad jag menar :) kunde inte få till det med formuleringen idag hehe!

    Ha en skön kväll :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också gärna vilja veta hur du tycker att produkterna skiljer sig åt, inte bara prismässigt utan även kvalitativt!

    SvaraRadera
  4. Eftersom jag inte alltid har båda sakerna så tittar jag främst på pris, liknande utseende och funktion!

    SvaraRadera