måndag 23 januari 2012

Spara eller slösa: Läppglans på tub Maybelline vs. Lancome

Jag kommer ihåg runt år 1999/2000 då jag köpte mitt allra första "lyx" läppglans, det var de nysläppta Juicy Tubes från Lancome. En riktig klibbig fruktig liten sak. Efter släppet av Lancome Juicy Tube blev det ofantligt populärt. Det har sedan ploppat upp otaliga liknande läppglans i tubformat, men originalet är ändå original.
Skilnaden på just dessa två jag har valt till min spara eller slösa är förutom priset även konsistensen där Juicy Tube är klibbigt och väldigt glansigt blir Maybelline mer mjukt på läpparna och har inte heller vinyl effekten, båda har dock den söta fruktiga smaken.

Spara: Maybelline Colour Shine Sensational Gloss 11,3 ml för 69:-

Slösa: Lancome Juicy Tubes innehåller 15 ml för 215:-

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Maybellines bättre, de är mycket skönare på läpparna än Juicy Tubes i mitt tycke.

    SvaraRadera
  2. Stor prisskillnad! Men jury tubes är ju alltid juice:)

    SvaraRadera