söndag 1 januari 2012

5 Best-of 2011: Ögonskuggor

Det är rätt så kul när jag tittar på vilka ögonskuggor som jag har valt som mina top fem under 2011. Alla är åt det varma neturala hållet, innehåller skimmer och är väldigt lättarbetade...
Från Bare Minerals primer serie Prime Time kommer krämögonskuggan Urban Nature. Jag gillar den duochroma effekten av grönt, brunt och lila som den ger och hållbarheten är underbar.


Från MAC ME OVER! kollektionen släpptes ett antal ögonskuggor och Creamy Bisque har användts som en enkel vardags skugga över hela locket. Färgen är en varmare beige med lite dragning åt rosa.

Kopparfärger passar mig perfekt som har blå ögon och Mythical är en riktigt varm kopparfärgad skugga som kom med MAC ME OVER! kollektionen i september.

Jag har visat er min egen komponerade palette från Bobbi Brown och ögonskuggan Champagne Quartz #2 är en ständig följeslagare med sin varma mjuka guldiga ton.

En perkekt partner till sammans med Champagne Quartz är ögonskuggan Burnt Sugar #9 denna också från Bobbi Brown. En mellan guldig färg mot lite bronze håller som kan användas i globen, under ögat eller på yttre ögonlocket.


Från vänster har vi swatches på; Urban Nature, Creamy Bisque, Mythical, Champagne Quartz och Brunt Sugar.

1 kommentar:

  1. Klädsamma allihop. Jag som också är blåögd har ju blivit rekommenderad att gå ifrån de blå skuggorna och satsa på dessa istället:)

    SvaraRadera