tisdag 3 januari 2012

Recension: NARS Smudge Proof Eyeshadow Base

Årets första recension blir på NARS Smudge Proof Eyeshadow Base, helt enkel deras primer för ögonskugga. Jag har för mig att innehållet ligger på åtta gram och den kostar £18 på HqHair. Primern ska helt enkelt göra att ögonskuggan fäster och håller längre utan att lägga sig i veck. Den torkar till en matt yta och ska göra ögonskuggans färg mer intensiv.

Jag har använt denna under några veckor nu och tycker att den är helt okej. Jag gillar att den torkar till en matt genomskinlig yta och råkar man få lite skugga fel är det rätt så enkelt att ta bort den, applikatorn är också bra likaså förpackningen. Den håller ögonskuggorna på plats bra under dagen och resultatet blir bra. Dock tycker jag att den är dyr och jag får inte en intensiva färg på skuggorna som jag t.ex. från med Urban Decay Primer Potion (som är billigare och innehåller mer!). Ett sammanfattande betyg blir ett svagt Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Bra att du jämför olika produkter. Att färgen på skuggan sitter är bra men den ska ju också framhäva den.

    SvaraRadera