lördag 7 januari 2012

Recension: Revlon Style Masters Defender & Detangler

Jag fick hem dessa två hårvårdande produkter från Revlon för ett tag sedan och har nu testat på dom lite för att kunna göra en liten kort recension. Båda produkterna säljs hos frisör för 183 kr st.
Revlon Style Master Defender ska användas som en värmeskyddande spray som ska förbereda håret innan man använder stylingverktyg som t.ex. locktång, fön och plattång. Håret ska bli mjuk få glans och inte bli så frissigt, appliceringen sker genom att man skakar de två skickten i flaskan och spraya sedan i håret. Då jag inte använder speciellt mycket stylingverktyg har enbart haft denna några gånger och då i samband med min Wave maker. Det finns en uppsjö av värmesprayer på maknaden och denna ligger nog i den övre prisklassen. Jag upplever dock att håret blir mjuk och faktiskt inte så frissigt, betyget blir ett Godkänt.

Revlon Style Master Detangler är en kräm som ska fungerar som en primer för håret. Håret blir återfuktar och lätt att styla. Ofta med dessa former av krämer som ska i håret upplever jag att det blir fett och nedtyngt, dock fungerar denna från Revlon rätt så bra och håret blir lätt och jag kan jobba upp lite volym i mitt hår med en fön. Dock är den en produkt som jag inte känner att jag behöver så betyget blir ett enkelt Godkänt.

1 kommentar:

  1. Hyfsat bra produkter då men priset är underkänt

    SvaraRadera