fredag 6 januari 2012

Ett litet turkiskt bad hemma med Rituals

Då jag var i Turkiet i somras blev jag erbjuden att prova ett klassiskt turkist bad en så kallad Hammam. I sann turkisk anda innebär det varm ångbastu för att mjuk upp huden, peeling för att bli av med gammal död hud, skumtvätt för att rengöra på djupet och till sist olivolja för att återfukta huden.

Jag är stor förtjust i Rituals saker och vid mitt senaste besök i Kph köpte jag Hammam Hot Scrub med dofter av ginger och eucalyptus. Peelingen är gjord på ren havs salt. Till detta köpte jag även två nya Shower Foam (Rituals skum duschkrämer). T'ai Chi som doftar av vit lotus och grönt te samt Sunrise med apelsin och cedar. Så nu har jag två av fyra saker till mitt eget lilla Hammam :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt eget hemmaspa:) Underbart att realaxa efter en intensiv arbetsdag

    SvaraRadera
  2. Skrubben låter som en himla god doft! Jag gillar dessutom ofta skrubbar med havssalt, så den kanske ska spanas in!

    SvaraRadera