måndag 16 januari 2012

Dior Garden Party - Vernis Forget-Me-Not #694

Dior´s kommande vårkollektion Garden Party innehåller två underbart fina nagellack som är doftsatta med ros. Den skimrigt mintgröna Waterlily (=näckros) #504 och den krämiga Forget-Me-Not (=förgätmigej) #694 hittar vi tillsammans med handgjorda rospaletter och trevliga läppstift. Båda nagellacken innehåller 10 ml och har ett pris på 255 kr. Jag har testat båda och valet föll på en lite mer udda Waterlily som fick följa med hem (swatches kommer senare)! Jag passade på att testa den andra färgen Forget-Me-Not i butiken och den är riktigt fin den med. En dammig djup grålila pastell färg skulle jag beskriva sen som och bekräftande ros doften kommer den lite lätt när nagellacket har torkat på naglarna.
Översta bilden är tagen utomhus och understa bilden är tagen inomhus vid lampa. Jag har två lager av Dior Forget-Me-Not och OPI Top Coat som överlack.


Jag försökte att leta upp några lämplig kopior och till vänster har vi från China Glaze Grape Pop, som inte är så blå IRL utan mer blålila och till höger Parlez-Vous OPI? samt Dior Forget-Me-Not i mitten. Jag skulle säga att två nyanser mörkare av OPI skulle passa rätt så bra in på Dior lacket eller en blandning av både China Glaze och OPI. Undra om inte OPI Funky Dunkey också är rätt så likt...?

1 kommentar: