måndag 16 januari 2012

Bare Minerals Strik It Rich - Mini Primer Shadow Collection

Jag har fyndat på Beautybay´s rea och klickade hem det lilla setet med Bare Minerals Prime Time mini krämögonskuggor till ett pris på ca 200 kr. Jag verkligen gillar dessa skuggor och min första färg i Urban Nature och dess innehåll och det som jag hit in tills har testat håller dessa mini versioner samma nivå.
De kommer i en liten fin röd förpackning och innehållet i varje tub är 1,5 ml (halva av original storleken). Tre av färgerna är permanenta, Gunmetal, Sundance och Bronzed Twig, och två är nya, Gold Nugget och Sandalwood, för just detta set. Jag hade gärna sett att de hade hoppat över iallafall den ena av de bronzinga/guldiga färgerna och kanske haft med den permanenta lila Chroma Violet eller den gröna Racing Green. Annars är detta ett väldigt prisvärt och trevligt krämögonskuggs set. Jag har använt både pensel och fingrar för att få de snyggt, men de appliceras bäst med en syntetisk pensel som t.ex. MAC #231, #242 eller MUS #206

Från vänster har vi; Sundance (sunlit peach), Bronzed Twig (iced chocolate), Gold Nugget (radiant gold), Gunmetal (metallic silvergrey) och Sandalwood (golden taupe).

2 kommentarer:

  1. Trevlig liten röd ask:) Finast ser ju ändå Gunmetal ut att vara..

    SvaraRadera
  2. Jag köpte också den boxen och de är helt suveräna - bästa krämskuggorna som sitter som berget. Gunmetall är favoriten. Jag blev så kär i dem att jag nu beställt den lila också från Feelunique. Håller med dig att de kunde struntat i en av de bruna tillförmån för den lila. Det finns grön också vet jag.

    SvaraRadera