fredag 20 januari 2012

Recension: Steamcream

Jag har faktiskt använt en burk redan av Steamcream, men inte skrivit en riktig recension om den. Steamcream är en ångtillvekad all-in-one hudkräm som passar alla hudtyper. Eftersom tillverkningen sker med ånga bevarar man alla egenskaper av ingredienserna och den passar till kropp, ansikte och händer. Konsistensen är rätt så rinnig och går snabbt in i huden. Apelsinblomvatten, havremjöl-infusion och lavendelolja och är huvudsakena i denna mjukgörande och lugnande hudvårdskräm. Steamcream kommer i massa olika söta brukar av aluminium som innehåller 75 g till ett pris av 130 kr.

Just burken jag valde heter Liberty och har USA´s flagga på utsidan (jag älskar stjärnor). Steamcream har jag enbart använt på kroppern eftersom jag är lite tveksam till just att använda den till ansiktet pga. min lite torra och känslig hy där. Krämen är lite svår arbetat att få upp ur burken pga. konsistensen och det rinner lite ner på händerna. När jag väl på den på plats går den snabbt in i huden och lämnar en trevlig doft efter sig som är lite "örtig" och upplevs lugnande. Även om den är lös i formulan tycker jag att den räcker rätt så länge och håller sig fräsch. Vill man ha en egen finns de på Eleven och jag sätter ett Väl Godkänt i betyg.

1 kommentar: