söndag 8 januari 2012

Kicks Make Up Evening at Chateau Marmont

Där stod den så ensam och bara väntade att bli köpt! Den lilla flaskan från Kicks eget nagellacks märke; Kicks Make Up, den innehåller 8 ml och kostar 39 kr. Evening at Chateau Marmont blev mitt första inköp från Kicks nagellack och det blev mitt sista beautyköp under 2011.



Detta är ett väldigt skirt nagllack och en stor kopia av Chanel Peridot #531 från i höstas. Vill du inte betala 250 kr för ett nagellack och vill ha en liknande färg är Evening at Chateau Marmont ett bra budget alternativ, fast spanna ordenligt för båda har gått åt som smör i solsken! Även denna ska vara duochrome med inslag av grönt, guld, blått och teal. Jag upplever Chanel´s version betydligt mer täckande och mer metallisk och det räcker med två lager av Peridot, Evening at Chateau Marmont är också mer grön medan Peridot är mer guld och helt enkelt mycket snyggare!



Den övre bilden har jag tagit vid fönsterljus medan de två nedersta är fotade inomhus.




Jag har använt underlack i form av Ridge Filler från Mavala, tre lager (kunder varit fyra) av Kicks Make Up Evening at Chateau Marmont och topat med Sec N' Dry från Orly.

2 kommentarer:

  1. Oh how beautiful! Reminds me a bit to Chanel's Peridot

    SvaraRadera
  2. Visst kan den påminna en del om Peridot- men är ändå inte lika fin. Sedan får man så klart tänka efter när ett lack av denna typ behövs (fest!?) och då kan Kicks-lacket vara ett alternativ trots allt

    SvaraRadera