onsdag 18 januari 2012

Dior Garden Party - Vernis Waterlily #504

Eftersom jag inte tycker att vårens nagellacken från Chanel är något att ropa hej över så har jag spanat in Dior istället. Det andra nagellack i Dior´s vårkollektion Garden Party efter Forget-Me-Not är den härligt vårgröna Waterlily #504. Waterlily är mitt första nagellack från Dior och med sin lätta formula och lite speciella borste som är rätt så platt och har en böjd top var detta ett väldigt lätt målat nagellack. Täck förmågan var fin och det torkade snabbt. Waterlily har också den särskilda doften av ros då det har torkat.
Jag skulle säga att Dior Waterlily kvalar in i kategorin mintgröna nagellack, fast med lite inslag av gult vilket gör den mer vårlik till färgen samt ett vacker skimmer i grönt finns med.


De översta bilderna är tagna utomhus och undre bilderna är fotad vid lampa inomhus.




Jag började med ett lager av Butter London Nail Foundation som underlack, två lager av Dior Waterlily och avslutade med SEC 'N Dry från Orly som överlack.

1 kommentar:

  1. Det nya mint i så fall. Nästan som en nyutsprungen vårlök:)

    SvaraRadera