onsdag 11 januari 2012

Recension: Clinique Moisture Surge Intense

Clinique Moisture Surge Intense är en utvecklad variant på den "vanliga" Moisture Surge. Just Moisture Surge Intense riktar sig till torra hudtyper som behöver fukt samt verka lugnande och återfuktande. I Clinique´s indelning passar det hudtyp 1 & 2. En burk innehåller 50 ml och kostar 440 kr.
Jag fick hem min trevligt ansiktskräm i december och efter som jag har torr hy och behöver fukt speciellt på vinter halvåret passar denna kräm mig väldigt bra. Jag har använt Moisture Surge Intense under ca tre veckor för att kunna göra min recension.



Jag skulle beskriva konsitensen på krämen som en blandning mellan en gele och en vanlig kräm, vilket är positivt då jag föredrar egenskaperna av en krämkonsisten och det lätta med en gele. Jag har applicerat krämen på kvällen efter makeup rengöringen och låtit den sjunka in ordentligt, mängden har varit lite större än en ärta. Efter de tre veckorna som jag har använt Moisture Surge Intense tycker jag att den verkligen har bevarat fukten i min hy och tillfört ny om så var nödvänligt. Det är en mycket bra ansiktskräm och den är skön att använda samt går in snabbt i huden vilket jag gillar, dock är priset rätt så saftigt och betyget blir ett starkt Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Clinique gör bra krämer. Gillar också denna typ av kräm och gel-fukt. Bara man tänker på att det är onödigt att ta för mycket så varar den och kan då gottgöra sitt höga pris.

    SvaraRadera