onsdag 4 januari 2012

Models Own Aqua Violet

Då så var det dags för några av förra årets hype:ade nagellack, kollektionen Beetle Juice från Models Own! De fem duochrome:a nagellack blev slut sålda nästan direkt och jag fick själv vänta över en månad på mitt paket som antaligen hade kommit bort i posten.

Först att lackas på blev den turkosblå med lite lila i sig med det vackra namnet Aqua Violet. Det är ett super fint nagellack med tydlig duochrome effekt, vilket det ska vara så det säljs som duochrome:a nagellack :) Jag har försökt att fånga effekten i olika ljus och vinklar och vist ser man det fina lila skimmert.



Man behöver lite fler lager för att få det rätt så täckande och jag har grundat med underlack från Mavala, tre lager av Models Own Aqua Violet och överlack från China Glaze.

2 kommentarer:

  1. Man förstår att det blev slutsålda snabbt, så fina som de är! Aqua Violet är nog min favorit i hela kollektionen, det kan ha att göra med att den är mest duokrom :)

    SvaraRadera
  2. Ett helt underbart lack! Kan ju tänka mig att de skiftar också utifrån hur det reflekterar de klädfärger man bär. Jag som har mycket plagg i blått, turkos och grönt skulle kunna experimentera med detta till olika nyanser på kläderna!

    SvaraRadera